hata rubriker

Sitter hära och funderar på livets mening. Alla kommer in i det stadieet någon gång när man är tonåring, och jag var nog tvungen att ge mig själv en lite knuff in i det blivande vuxen livet ? Så ligger det mer eller mindre till i min alldagliga vardag. Varför måste man jobba gå i skolan ? Är det ett tidsfördriv för att göra så att livet går fortare ? För annars är det bara för långtråkigt, och varför sex måste vara skönt, fast man har samlag för att förka oss. Så det kan komma ett mer folk på jorden.  Mina funderingar har länge tyngt ner mig. Börjar få svårt att tänka klart, med all ångest killar och kompisar. I dagens ungdom så är det mycket svårare att vara tjej. Att bli kallad hora, Dom flesta unga i våran nutid har nog upplevt det, och följer oss genom våra mörka dystra tonår. Sen när man blir lite äldre och raggar killar på krogen , blir man kallad slampa då ? Nej. Att alla ungdomar har hormoner vet vi, att vi får finnar, mensvärk och att det är vårat ansvar att man måste skydda sig ? Att det är vi som måste gå upp en timme tidigare varje morogn. Sminka oss, fixa till håret och dusha (okej det kankse dom flesta gör) och alltid ha dom hippaste kläderna för att bli acpeterad. Och varför anses det "coolt" att skolka. Det har jag aldrig riktigt förstått. Personligen så tycker jag att der bara är grymt töntig, som i stort sätt förstört hela min framtid över att jag inte gott i skolan. Det kan jag säga att jag ångrar nu, men om vi säger så hära. Vem hade jag vart om jag aldrig började umgås med folket utanför haninge. Som jag då bodde i, hade jag vart en av dom ? Hade jag haft den hära bloggen, skulle jag haft lika många läsare ? Men det jag förösker komma fram till - att jag verkligen ångrar mig att jag valde fel väg. Som väljer killar efter utseende och har ett alldeles för stort utseendefixering. Som inte vågar vara mig själv bakom min mask jag bär, jag är precis som alla andra. En osäker liten brud som inte vet vad som är rätt och fel, under det "tuffa" skalet. Jag ångrar att jag valde vänner efter uteende och smink&kläder framför skolan. Om jag kankse hade skött skolan under min uppväxt så kankse jag hade haft råd att köpa allt det som jag vill ha nu. Så ni som är lite yngre som läser min blogg. Se för fan till och skärp er, för eran egen skull. Jag lär för skolan, inte för livet. Ni borde tänka "lär inte för skolan, lär för livet". Om det är någonting jag tycker om så är det diksussion och motevering t.ex som hur var när och varför. Så svenska tycker jag om ytterst utav alla ämnerna .

Tänk om det fanns "lyckopiler" om man tog ett så blev man glad för dagen, fan jag skulle leva på sånna !

Kommentarer
Postat av: Emma

så extremt bra skrivet paow!<3

2009-01-10 @ 09:36:34
Postat av: jojje

Paow visste du inte att det finns det?

http://wwwc.aftonbladet.se/halsa/9911/13/ljus3.html

Och sen finns det ju ecstasy :D

2009-01-10 @ 09:46:09
Postat av: Anonym

och amfetamin

2009-01-10 @ 09:47:24
Postat av: Frida Holm

Man behöver inte alls ha de hippaste kläderna för att bli accepterad, det är bara någonting man inbillar sig. Om man slutar shoppa och kör på sitt eget race blir man också accepterad, man måste bara våga. Det är aldrig för sent att bli brai skolan, hoppa in och gå exakt varje lektion så kommer det att lösa sig!

2009-01-10 @ 10:54:22
URL: http://hundra55.blogg.se/
Postat av: Anonym

jävligt bra skrivet :)

2009-01-10 @ 11:03:46
URL: http://evvlina.blogg.se/
Postat av: Anonym

bra som fan

2009-01-10 @ 11:20:34
Postat av: Anonym

Du har skrivit den här texten väldigt bra, måste jag bara säga :)!

2009-01-10 @ 13:12:33
Postat av: Emma

Bra text ! :)

2009-01-10 @ 13:32:20
Postat av: a

de finns lyckopiller vafan

2009-01-10 @ 13:51:23
Postat av: Jaui

jätte bra skrivet paulina ! <3

2009-01-10 @ 14:25:57
URL: http://jaui.blogg.se/
Postat av: Anonym

bra text ...

2009-01-10 @ 15:01:55
Postat av: Anonym

öh , dem som läser din blogg är väll lika gammla som dig eller?



bra skrivet :D<3

2009-01-10 @ 15:57:31
Postat av: Anonym

men paulina sluta klaga du har ALLT! du har populariteten, utseendet, kroppen, kläderna, sminket asså du har allt som en vanlig tonårs tjej vill ha! jag menar tänk på dom som inte ens har råd med att köpa hälften av alla dina kläder, tänk lite på andra istället för att bara tänka på dig själv. det är bra skrivet, visst är det det, men en som dig borde inte klaga över sig själv, eller du Paulina ''Paow'' Danielsson borde verkligen inte klaga på ett skit. bara för att du har ett stort bråk med dessie som alla är intresserade av och att du får kanske massa skit för bloggar som du inte ens har skrivit så behöver du inte tycka synd om dig själv. du som säger att du är så himla stark och att du har skit mycket självförtroende, visa det också. snälla alla blir hatade av någon i dagens ungdom, ingen blir älskad av alla, ingen kan bli älskad av alla någonsin, det är alltid någon/några som trycker ner en under ytan och får en att känna sig dum och misslyckad men det går över! om du bara skiter i vad alla säger om dig bakom din rygg och till dig personligen och börja bli bättre i skolan och liksom du går väl i 8an nu? du har kanske inte gått i skolan alls mycket dom åren tills nu, du har ju liksom ändå 4 år kvar och du kanske ska pugga till nått efter gymnasiet så börja tänk på framtiden och skit i vad som hände igår !!!!

ger dig bara bra tips paulina!

2009-01-10 @ 17:06:01
Postat av: Anonym

det är inte försent att ta tag i skolan. Du har hela gymnasiet framför dig och du är väll bara 15 år? Försök få upp dina betyg nu bara så du kan söka till en bra gymnasielinje. För det viktigaste av allt är skolan ju äldre du blir dessto mer kommer du förstå det och ångra att du inte brydde dig..

2009-01-10 @ 17:27:45
Postat av: Tina

Jag tycker det är asbra Paulina att du liksom insett och blivit mognare. Att du förstår att du har prioriterat fel saker. Men du, du behöver inte göra allt det som du skrev för att bli accepterad. Om dina vänner är bra vänner så accepterar de dig för exakt hur du är och hur du ser ut.

Men det här är ett bra steg , du har FÖRSTÅTT äntligen. Men se till så det blir en ändring. Byt kompisar om de bara är valda av fel saker. Byt utseende om du bara ser ut så för du känner att du måste. Du måste ingenting. Du måste bli säker på dig själv på riktigt. Och du måste börja plugga och tänka på din framtid vilket du verkar börja. och det är så jävla bra!

Jag hoppas verkligen att du gör det som är bäst för dig själv, inte vad som är bäst för andra.

Fortsätt i den här riktningen, you go girl



2009-01-10 @ 18:45:21
URL: http://tinsh.blogg.se/
Postat av: Anonym

tina du mobbar ju folk klandrar ner på andra :S

2009-01-10 @ 19:26:03
Postat av: Tina

och vem är du som inte vågar erkänna vem du är?

och det gör jag verkligen inte

2009-01-10 @ 22:59:23
Postat av: Anonym

haha varför skulle du vara rikare för du e bätre i skolan nu? , du får ju direkt inga jobb bara för du har bra betyg i grundskolan

2009-01-10 @ 23:48:35
Postat av: Anonym

vem fan är jah utan mitt smink, löshår å märkeskläder? INGETING. fatta ingenting!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jag sitter å funderar å har fan kommit på att fjortisvänner är feeeeejk. varför ska det vara så??????????????????????? tjejer som äääälskar smink, kläder å killar ska ALLTID vara fejk (observera finns få äkta<3)!!!!!!!!!!!!!!! varför är tjejer som INTE bryr sig så mkt om smink, kläder osv (mkt) mer äkta? varför finns det inga som mej (?) som ÄLSKAR smink, fixa håret, kläder osvosv men ÅXÅ ÄR ÄKTA???? asså faaaaaan... hur många killar å vänner skulle jah ha/haft ifall jah inte hade de "just" de där kläderna, sminket, håret å allt ? fan inga säkert. jo förutom de där tjejerna som inte bryr sej så mkt om kläder å smink (vi kan kalla dem töntarna) skulle nog ge mej en chans. UTSIDAN GER INSIDAN EN CHANS. UTSIDAN ÄR SMINK&MÄRKESKLÄDER. INSIDAN ÄR EN OSÄKER TJEJ SOM BARA VILL BLI ACCEPTERAD. jah super mej full varje helg för att "passa in" å anses som en av de tuffa. jo jah e seriös.

2009-01-11 @ 00:19:35
Postat av: jenny

jättebra text.

men du oroar dig för att bli accepterad av dina kompisar på grund av hur du ser ut. om kompiar är äkta så borde det inte spela någon roll.

och ta tag i skolan, det är inte försent än.

du kommer ångra dig senare bara.

bevisa att du kan vara populär på grund av ditt utseénde men samtidigt vara en smart tjej.

bry dig inte om vad andra säger. du lever väl inte deras liv? elr vill du?

2009-01-11 @ 11:52:27
Postat av: Anonym

E funkar bra!

2009-01-11 @ 18:03:42
Postat av: Kassandra

fan så jävla sant :)

bra text .

2009-01-11 @ 19:22:52
Postat av: anna

eem du är så blåst att det r synd om dej, det FInns llyckopiller som man blir glad av. pucko

2009-01-13 @ 16:13:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0