Tänk på innan ni piercar naven.

Hejsan alla sötnosar, hoppas att ni har sovit gott. För det har iallafall inte jag. Ligger hära med en sprängande huvudvärk. Har inte sovit någonting inatt. Låg och snackae med Robin till halv 8 tror jag ? Vaknade  av att mammsen kom in i rummet och sa "upp och åtta, du ska till doktorn". Oh juste jag tog ut min navelpiercing igår, inte för att den var infekterad. Den gjorde inte ont alls, och jag som hade haft den i nästan 3 månader. Det blev som en knöl stor som en pollykula, brevid piercingen. Så jag tog ut den igårkväll. Lite sorligt faktikst, men när man tar ett hål i naven så ska man tänka på att läkningstiden är 3-12 månader. Och ta ut den när man mröker minsta lilla tecken på infekton. För när man piercar just naven så tar man stora risker. Det är kankse 1 på 100 som drabbas utav det. Och jag är 1 på dom 100 , tyvärr. Vet inte om jag ska känna mig speciell men det gör jag nog inte. Varför just jag !? Aja men utav min navel så har jag fått "strefalukoker" (vet inte hur det stavas ungedär menmen). Ni vet såna dära  som man kan ha i halsen ? Aja i alla fall. Såna har jag fått i naven. Och jag som är överkänslig och har blivigt det på grund av min skräck för att känna mig smutsig, att jag trokar ut min hud hela tiden. Att jag stressar hemma och i skolan gör det inte dirket bättre. Så har jag fått tillfällig  Psoriasis. Inte kul, den kan komma tillbaka hela tiden, men blir trött får yrsel. Den ger röda kliande fläckrar i framför allt knäveck armbogarna vid beh kanten och det kan komma lite varsomhelst, och det kliar som fan ! Fast jag har fått det på i stort sätt hela kroppen, äckligt. Men den kommer att försvinna på 2-3 veckors mellanrum. Så nu smörjar jag in mig med en salva som heter Elocon som säger sig hjälpa jätte mycket, och så tar jag kävepenin. Två om dagen, 3 allergi tabletter 2 vitamintabletter. 1 fiskoilja tablett. Och en kalcium tablett. Och alevdon, som jag tar mot min förfärliga huvudvärk. Herregud jag lever på tabletter, haha inte bra. Menmen. Men tänk på vilka risker ni löper när ni piercar naven. För dom hära utslagen är inte roliga. Och dom kliar och man känner sig äcklig usch fyfan . Och om ni nu endå sa ta piercing, så  tänk på att den är i helt kirurgisk stål, inte bara överdrag utav det. Men nu ska jag gå och äta tabletterna. Puss och kram.

Kommentarer
Postat av: Anonym

stakars dig :/

2008-10-31 @ 12:55:08
Postat av: Anonym

orka ta upp det här ?

asså verklige söka uppmärksamhet äckel

2008-10-31 @ 14:31:58
Postat av: Anonym

hon är ju bara snäll som säger det,

palla ens komentera om du tkr så ?:S

Håll det för dig själv.

2008-10-31 @ 18:17:49
Postat av: mimi

streptokocker, haha lilla gumman

2008-10-31 @ 22:45:16
Postat av: Runa

fan va jobbigt..

2008-11-02 @ 12:52:27
URL: http://ruuna.blogg.se/
Postat av: paulina

haha jag skriver snabbt (a)

2008-11-02 @ 19:48:36
Postat av: sassa

när man piercar naveln ,ska man vara utan droger i minst tio dagar, annars kan det bli stora infektioner, där har du problemet. rökning klassas som en drog ,!

2009-01-11 @ 22:10:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0